fbpx

W tym wpisie dowiesz się, ile kosztuje regulamin sklepu internetowego oraz na co zwrócić uwagę przy jego wyborze. Jeśli zamierzasz otworzyć własny sklep internetowy to nie możesz pominąć tak ważnego aspektu prawnego, jakim jest regulamin sklepu internetowego i RODO. Dlatego w tym artykule zebraliśmy najważniejsze informacje i widełki cenowe trzech najpopularniejszych rozwiązań, które pozwolą Ci zorientować się w kosztach. Poniżej znajdziesz także link do formularza z bezpłatną wyceną przygotowania RODO i regulaminu dla konkretnego sklepu. Dzięki temu będziesz wiedzieć na jaki wydatek przygotować budżet sklepu i jaki wariant wdrożenia najbardziej Cię interesuje.

Ile kosztuje regulamin sklepu internetowego?

To ile kosztuje regulamin sklepu internetowego zależy od kilku czynników. Nie ma jednej stawki, którą można zastosować dla każdego sklepu. W tym wpisie przedstawiam więc trzy możliwe rozwiązania oraz ich orientacyjne ceny, które możesz wziąć pod uwagę przy dostosowaniu swojej sprzedaży internetowej do wymogów prawa. Ważne jest to, aby podejmując decyzję o wyborze najbardziej optymalnej opcji być świadomym plusów i minusów każdego rozwiązania. Nie chodzi przecież o to, żeby Twoim wyznacznikiem była tylko cena. Istotne jest to, co tak naprawdę dostajesz w zamian i czego możesz oczekiwać. 

Jest kilka ważnych elementów, który decydują o cenie regulaminu sklepu internetowego.

Zacznijmy od tego, co i w jaki sposób zamierzasz sprzedawać. Inne mogą być bowiem wymagania, np. dla produktów fizycznych, cyfrowych, czy artykułów spożywczych. Pomocne mogą być także takie pytania jak:

  • Czy to są rzeczy nowe, czy używane? 
  • Czy jesteś jednocześnie twórcą tego produktu, czy tylko sprzedawcą? 
  • Na jakich platformach chcesz sprzedawać? 
  • W jakim modelu ta sprzedaż będzie się odbywać?
  • Czy będzie to sprzedaż detaliczna czy hurtowa? 
  • Czy będziesz sprzedawać w modelu dropshippingu?

W skrócie, można powiedzieć, że im bardziej skomplikowana sprzedaż, tym większe prawdopodobieństwo, że regulamin sklepu będzie musiał powstawać na indywidualne zamówienie. A to niesie za sobą wyższe koszty. Im mniej komplikacji, tym większe możliwości dopasowania gotowego rozwiązania, a te zwykle są dużo tańsze. Jest to oczywiście pewne uproszczenie. Trzeba jednak liczyć się z tym, że projektując sklepy, oferujące tysiące różnych produktów lub współpracujące z wieloma hurtowniami w modelu dropshiplingu, koszty mogą być wyższe.

Od czego zależy cena regulaminu sklepu internetowego?

Kolejnym ważnym elementem, który wpływa na cenę regulaminu sklepu internetowego jest to, co tak naprawdę otrzymujesz w zamian. I tu dochodzimy do szczegółów, które warto przemyśleć, zanim podejmiesz ostateczną decyzję. Czasami nawet dopłata rzędu kilkunastu złotych miesięcznie potrafi zrobić dużą różnicę w dostępności ciekawych i przydatnych rozwiązań, na które możesz liczyć w przyszłości.

Jednym z nich jest aktualizacja regulaminu. Ilość zmian prawnych, które mogą nastąpić już w ciągu pierwszego roku po otworzeniu sklepu internetowego, może być przytłaczająca. Warto zatem zwrócić uwagę, czy możesz liczyć na jakąkolwiek aktualizację. Na przykładzie naszych pakietów wzorów dla sklepów internetowych mogę Ci powiedzieć jak to u nas wygląda. Pierwsze 12 miesięcy aktualizacji jest w cenie. Co ważne, nie przesyłamy klientom tylko samej informacji o zmianach, ale dajemy możliwość pobrania nowego zaktualizowanego wzoru. Wychodzimy bowiem z założenia, że sama informacja o zmianach nic Ci nie da. Trzeba jeszcze wiedzieć jak i co zaktualizować, aby to wprowadzić w życie. Dlatego w gotowych pakietach udostępniamy wzory już dostosowane do tych zmian. Po roku od zakupu wzorów dajemy naszym klientom możliwość przedłużenia dostępu do aktualizacji na preferencyjnych warunkach.

Znasz to uczucie, gdy pracujesz nad czymś ważnym i nachodzą Cię wątpliwości? Chciałoby się wtedy zapytać o opinię kogoś, kto się nie tylko na tym zna, ale i z chęcią Ci odpowie. I tak właśnie działają konsultacje online, które są w pakiecie RODO i regulaminy NA START dla sklepów internetowych. To, czy możesz w razie wątpliwości zapytać o jakiś element swojego regulaminu jest kolejnym istotnym czynnikiem, który wpływa na cenę dostępnych rozwiązań dla sklepów internetowych. Jak wiadomo, zwykle osobiste zaangażowanie specjalisty, który sporządza regulamin lub autora kursu online, powoduje, że ostateczna cena usługi wzrasta. Warto jednak dopłacić za taką możliwość, szczególnie, że np. w pakiecie NA START dla sklepów internetowych takie konsultacje online są w cenie.

gotowe wzory RODO i regulaminy

Wzór regulaminu sklepu internetowego czy regulamin na zamówienie?

Pierwszym rozwiązaniem jest zatem wybór gotowego wzoru regulaminu dla sklepu internetowego lub kompleksowego pakietu z RODO. Wszelkiego rodzaju pakiety zwykle nie tylko wychodzą taniej, ale mają także dodatkowe bonusy, jak np. wspomniane wyżej konsultacje online. Cena wzoru do samodzielnego wypełnienia (1 regulamin) to koszt około 200 zł. W najprostszym pakiecie u nas jest np. wzór regulaminu razem z polityką prywatności i polityką cookies. Jest to jeden z trzech wariantów regulaminu do wyboru, w bardzo rozsądnej cenie wraz z formularzami zwrotów i reklamacji. 

Z kolei w pakiecie NA START oprócz 15 wzorów dokumentów (regulaminy i RODO dla sklepu internetowego) są także konsultacje online oraz 2-godzinny kurs online o RODO, zwrotach i reklamacjach. Po jego ukończeniu możesz wygenerować certyfikat potwierdzający szkolenie. Jest to nieco droższe rozwiązanie, bo cały pakiet NA START kosztuje 597 zł (w cenie promocyjnej obecnie jest dostępny za 447 zł brutto – sprawdź tutaj). To, co zyskujesz w tym rozwiązaniu z nawiązką rekompensuje Ci ten większy wydatek. Kupując taki kompleksowy pakiet, wypełniasz od razu wszystkie obowiązki RODO (analiza, rejestry, procedury). Niestety, sama polityka prywatności na stronę internetową sklepu to nie są wszystkie wymogi RODO, jakie Twój sklep musi spełnić. Więcej o wymogach RODO w sklepie internetowym pisałam w artykule pt. „RODO w sklepie internetowym” – zachęcam Cię do zapoznania się z jego treścią, ponieważ dokumentacji RODO, którą musisz zgromadzić jest całkiem sporo.

Jak więc widać, najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest zamówienie wzorów dokumentów do samodzielnego wypełnienia. Ich cena waha się od 197 zł do 597 zł. Wszystko zależy od tego, ile wzorów jest w pakiecie i jakie są bonusy (np. konsultacje online, kurs online, aktualizacja, etc.). Innym rozwiązaniem jest zamówienie indywidualnego regulaminu sklepu internetowego. Regulamin sklepu internetowego na zamówienie to nieco większy koszt. Wielkim plusem takiego rozwiązania jest to, że otrzymujesz gotowe plili, które wystaczy przekleić na odpowiednie strony sklepu. Jeśli chcesz poznać koszty przygotowania regulaminu i RODO dla Twojego sklepu zapytaj nas o bezpłatną wycenę – wypełnij krótką ankietę i wyślij zapytanie o wycenę dla Twojego sklepu.

Regulamin sklepu na zamówienie – czy warto?

Czy warto więc dołożyć o wiele więcej i zaopatrzyć się w indywidualny regulamin sklepu internetowego, który ktoś za Ciebie napisze? Moim zdaniem nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Jest jednak coś, co możesz wziąć pod uwagę rozważając zamówienie indywidualnego regulaminu. Czy masz czas i ochotę na samodzielnie uzupełnianie wzorów? Czy wolisz, aby ktoś inny się tym za Ciebie zajął? To są podstawowe kwestie, na które warto wcześniej sobie odpowiedzieć. Moim zdaniem dla standardowej sprzedaży internetowej takie wzory regulaminów i RODO są wystarczającym rozwiązaniem. Na przykładzie naszych pakietów wiem, że ich uzupełnienie jest łatwe. W treści wzorów znajdziesz wiele wskazówek, które Ci to ułatwią. Nie musisz się zastanawiać nad tym, co i gdzie uzupełnić, bo wszystko jest wyszczególnione. Natomiast w przypadku niestandardowych serwisów internetowych czy współpracy w modelu pośrednictwa handlowego takie indywidualne regulaminy będą często jedynym rozwiązaniem. Do takiej sprzedaży ciężko jest bowiem dopasować gotowy wzór.

To, co jest w takim pakiecie z indywidualnym regulaminem – na przykładzie naszych rozwiązań, to np.

  • 30 minutowe konsultacje telefoniczne z ekspertem RODO,
  • 30 minutowe konsultacje telefoniczne z radcą ds. e-commerce,
  • dedykowany regulamin sklepu lub serwisu,
  • audyt RODO strony internetowej lub sklepu,
  • polityka prywatności i polityka cookies dostosowana już konkretnie do Twojego sklepu.

Pamiętaj jednak, że regulamin indywidualny jest sporządzany zawsze na podstawie informacji, które przekazujesz wykonawcy. Musisz się do tego odpowiednio przygotować, aby otrzymać oczekiwane rezultaty. Tak, abyś nie musiał później sam niczego poprawiać ani zmieniać. To oznacza, że na etapie zamówienia musisz już wiedzieć dokładnie, jakie będą metody dostawy, metody płatności, produkty w sklepie, formularze na stronie internetowej, etc. Z doświadczenia wiem, że często na etapie zakładania sklepu internetowego są to tematy, które zostawia się na sam koniec. Dlatego, jeśli myślisz o indywidualnym regulaminie to opracuj te kwestie wcześniej, bo samo sporządzenie regulaminu na zamówienie może potrwać co najmniej kilka dni.

Czy można samodzielnie napisać regulamin sklepu internetowego?

Rzeczą całkowicie zrozumiałą jest to, że szczególnie na początku, chcemy zaoszczędzić na niektórych wydatkach. Jeśli chcesz całkowicie wyeliminować koszt regulaminu sklepu internetowego, to możesz spróbować napisać go samodzielnie. O tym, co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego i jakich błędów nie popełniać podczas jego sporządzania, pisałam już wcześniej. Dlatego podsyłam Ci je do lektury:

Uprzedzam jednak, że bez odpowiedniej wiedzy i bieżącego śledzenia zmian prawnych dla e-commerce będzie to zadanie niezwykle trudne. Pisanie regulaminu od podstaw pochłonie masę Twojego czasu i energii. Kwestie prawne to jeden z tych elementów, na których nie warto oszczędzać. Skoro wiesz już, ile kosztuje najprostszy regulamin sklepu internetowego, to czy warto tracić czas i nerwy na samodzielne pisanie tych dokumentów?

Na zakończenie jeszcze jedno z dość częstych pytań, jakie otrzymuję od osób zainteresowanych sprzedażą internetową. A mianowicie, czy regulamin sklepu internetowego jest w ogóle potrzebny? Dość często zdarza się przecież, że prowadząc sprzedaż usług lub produktów przez Internet rozpoczyna się od oferowania ich na portalach społecznościowych  (Facebook, Instagram) albo innych serwisach sprzedażowych (np. Allegro, OLX, etc.)

Tym samym, zaczyna się pojawiać pytanie, czy w takim razie RODO i regulamin sklepu będzie dotyczył osób, które nie mają własnego sklepu. Tutaj jednak odpowiedź jest jednoznaczna. Każda sprzedaż zarobkowa produktów i usług na odległość (przez Internet lub telefon) wymaga posiadania regulaminu. Nie ma znaczenia, czy jest to tzw. działalność nierejestrowana czy jednoosobowa działalność gospodarcza. Nie jest istotne także to, czy sprzedaż odbywa się tylko na Facebooku czy we własnym sklepie. Jeśli planujesz cokolwiek sprzedawać na odległość, np. produkty fizyczne, e-booki czy kursy online, to musisz niestety wziąć pod uwagę także budżet na zabezpieczenie aspektów prawnych takiej działalności. Jednym z nich jest właśnie regulamin sklepu internetowego i RODO, o którego minimalnych kosztach piszę powyżej. Dlatego wiedza o tym, ile kosztuje regulamin sklepu internetowego to podstawa zaplanowania budżetu przed założeniem sklepu internetowego.

 

Bezpieczni w biznesie
error: Treść strony jest chroniona!